Ważny temat - logo

00:29

Zaprojektowanie logo nie jest łatwym misją. Jest to delikatna równowaga między kreatywnością a praktycznością, a do tego trzeba wziąć pod uwagę wiele różnych czynników. Niestety, dosłownie najbardziej doświadczeni projektanci mogą popełniać niedociągnięcia.

Oto kilka najczęstszych błędów w projektowaniu logo i sposoby ich unikania. Jednym z najczęstszych błędów jest stosowanie zbyt wielu różnych elementów. Logo powinno być proste i proste do zapamiętania. Im bardziej jest skomplikowane, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie je zapomną. Jeżeli już zamierzasz, aby Twoje logo kreowało pozytywny wizerunek firmy, musisz zadbać o to, aby było unikatowe i zapadało w pamięć. Jednym ze możliwości na osiągnięcie tego jest wykorzystanie unikalnego obrazu albo symbolu, który będzie natychmiast rozpoznawalny z Twoją firmą. Innym częstym niedopatrzeniem jest wykorzystywanie clipartów lub obrazów zbyt ogólnych. Twoje logo powinno być unikatowe i rozpoznawalne. Ogólne obrazki sprawią, że Twoje logo będzie wyglądało jak właściwie każde inne. Kolejnym niedopatrzeniem jest korzystanie za ogromnej ilości barw. Projekt logo powinno być prosty do odczytania, a użycie zbyt wielu barw może utrudnić jego odczytanie. Trzymaj się kilku prostych kolorów, które bardzo dobrze ze sobą współgrają. Innym częstym niedopatrzeniem jest stosowanie niewłaściwej kroje czcionek. Czcionka, której używasz, powinna być łatwa do odczytania i powinna przekazywać uzasadniony komunikat. Wreszcie, jednym z najczęstszych błędów jest brak uniwersalności logo. Logo powinno być możliwe do wykorzystania w różnorakich kontekstach. Powinno wyglądać identycznie świetnie na wizytówce, jak i na billboardzie. Jeśli Twoje logo jest zbyt skomplikowane albo nie kontroluje się w różnorakich kontekstach, ludzie będą mieli trudności z jego zapamiętaniem i rozpoznaniem. Unikanie tych powszechnych błędów pomoże Ci zaprojektować logo, które będzie zarówno kreatywne, jak i praktyczne. Zachowaj prostotę, unikalność i uniwersalność, a Twoje logo na pewno wyróżni się z tłumu.
Więcej informacji na stronie: zobacz identyfikacja wizualna firmy

You Might Also Like

0 komentarze